EL JOC SIMBÒLIC


Hola estimats seguidors i seguidores del Blog de la Barqueta!

En aquesta ocasió us volem parlar sobre el Joc Simbòlic

Cap als 2 anys els infants comencen a fer veure que dormen, cuinen, es cuiden... tot imitant el que veuen dels adults més propers. Més endavant també serà a les nines a qui dormin o pentinin. Un pal es pot transformar en una espasa poderosa, les cadires poden ser cotxes, trens o avions… en aquesta edat hi ha la expansió de fantasia i imaginació més gran, de tota la vida, que dura fins als 7 anys, aproximadament. És per això que és important deixar molt d’espai per a aquest tipus de joc, molt de material relacionat i sobretot observar molt i molt bé el què ens diuen els infants, com ens imiten. 

Aquest tipus d’activitat ens ajuda a comprendre quina idea s’han fet del món que els envolta, de les relacions, i de la manera com els tractem; ens pot servir a nosaltres per reflexionar sobre la nostra pràctica tant a l’escola, com a casa. Mitjançant el joc simbòlic l’infant canalitza un seguit de tensions i desitjos afectius que li serveixen per liquidar conflictes, per compensar necessitats no satisfetes i per invertir els papers (obediència-autoritat). És també una gran eina, per a poder desenvolupar el llenguatge.

Aquí teniu alguna mostra del grup de 3. Grans...que estan preciosos, i ens demostren cada dia, que no se’ls escapa res!! Aneu amb compte!!!

 La Irene i la Emma es donen de menjar amorosament, mentre parlen i s’expliquen coses.




La Íngrid posa als lactants sobre una manta, per a respectar el seu moviment lliure, 
tal i com fem a l’escola.


 La Emma pentina a la Irene acuradament, i li va pregunta si vol una cua o dues, 
tal i com fem quan les pentinem.


 La Thaïs està embarassada.


 La Emma i en Pau juguen a metges, en Pau té mal a la panxa i a la cama i la Emma el curarà.


 La Thaïs i la Irene parlen mentre se’n van a comprar.

Fins aviat!!!!!!!!!!! 


Comentaris