Hola estimats seguidors i seguidores
del Blog de la Barqueta!
En aquesta ocasió us volem parlar
sobre el Joc Simbòlic:
Cap als 2 anys els infants comencen a fer veure que
dormen, cuinen, es cuiden... tot imitant el que veuen dels adults més propers. Més endavant també serà a les nines
a qui dormin o pentinin. Un pal es pot transformar en una espasa poderosa, les
cadires poden ser cotxes, trens o avions… en aquesta edat hi ha la expansió de
fantasia i imaginació més gran, de tota la vida, que dura fins als 7 anys,
aproximadament. És per això que és important deixar molt d’espai per a aquest
tipus de joc, molt de material relacionat i sobretot observar molt i molt bé el
què ens diuen els infants, com ens imiten.
Aquest tipus d’activitat ens ajuda a
comprendre quina idea s’han fet del món que els envolta, de les relacions, i de
la manera com els tractem; ens pot servir a nosaltres per reflexionar sobre la
nostra pràctica tant a l’escola, com a casa. Mitjançant el joc simbòlic l’infant
canalitza un seguit de tensions i desitjos afectius que li serveixen per
liquidar conflictes, per compensar necessitats no satisfetes i per invertir els
papers (obediència-autoritat). És també una gran eina, per a poder desenvolupar
el llenguatge.
Aquí teniu alguna mostra del grup de
3. Grans...que estan preciosos, i ens demostren cada dia, que no se’ls escapa
res!! Aneu amb compte!!!
La Irene i la Emma es donen
de menjar amorosament, mentre parlen i s’expliquen coses.
La Íngrid posa als lactants
sobre una manta, per a respectar el seu moviment lliure,
tal i com fem a
l’escola.
La Emma pentina a la Irene
acuradament, i li va pregunta si vol una cua o dues,
tal i com fem quan les
pentinem.
La Thaïs està embarassada.
La Emma i en Pau juguen a
metges, en Pau té mal a la panxa i a la cama i la Emma el curarà.
La Thaïs i la Irene parlen
mentre se’n van a comprar.
Fins aviat!!!!!!!!!!!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada