PROTAGONISTES DEL SEU PROPI APRENENTATGE

Diu el refrany popular que els infants neixen amb un pa sota el braç. Però jo encara diria més: els infants vénen al món amb un guió intern on està escrit l’impuls que els fa créixer i desenvolupar-se a través de la seva motricitat, la seva curiositat, la seva sorpresa, dubte, intriga...
Al principi hi ha les seves mans, els seus peus, les cames, la veu...




Quan el nadó adquireix la postura asseguda ja pot començar a anticipar allò que passarà amb les seves accions. Com per exemple estirar un cordill i observar com segueix l’acció de la mà.

Repetint les accions els infants consoliden l’experiència i així poden conèixer els objectes sobre els quals actuen. Quantes vegades ens hem exclamat: “No es cansa mai de fer el mateix!”

Quan l’infant ja camina es mostra més actiu i resolutiu: assaja, s’equivoca, ajusta l’acció, en una paraula: desenvolupa nous esquemes exploratoris.


Durant el tercer any de vida l’infant adquireix noves habilitats que, juntament amb l’experiència acumulada, li obren infinites combinacions constructives amb els materials i objectes de l’entorn.


Les exploracions primerenques del món físic són la base del que posteriorment pot transformar-se en pensament logicomatemàtic i científic.



L’exploració del món físic és el terreny on germina la imaginació


De tot això, les educadores de La Barqueta en som molt conscients. Hem observat i analitzat com juguen els nens i per això preparem els espais i els materials: per convidar-los a l’experimentació i a la descoberta.

No hi ha res més significatiu i educatiu per a un infant que el que ha triat d'aprendre ell mateix.


Comentaris

  1. Quin procés tan ben documentat i quina forma tan maca d'entendre el desenolupament de l'infant. Felicitats

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies noies!Que bé començar el dia veient els vostres comentaris!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada