Diu
el refrany popular que els infants neixen amb un pa sota el braç.
Però jo encara diria més: els infants vénen al món amb un guió
intern on està escrit l’impuls que els fa créixer i
desenvolupar-se a través de la seva motricitat, la seva curiositat,
la seva sorpresa, dubte, intriga...
Al
principi hi ha les seves mans, els seus peus, les cames, la veu...
Quan
el nadó adquireix la postura asseguda ja pot començar a anticipar
allò que passarà amb les seves accions. Com per exemple estirar un
cordill i observar com segueix l’acció de la mà.
Repetint
les accions els infants consoliden l’experiència i així poden
conèixer els objectes sobre els quals actuen. Quantes vegades ens
hem exclamat: “No es cansa mai de fer el mateix!”
Quan
l’infant ja camina es mostra més actiu i resolutiu: assaja,
s’equivoca, ajusta l’acció, en una paraula: desenvolupa nous
esquemes exploratoris.
Durant
el tercer any de vida l’infant adquireix noves habilitats que,
juntament amb l’experiència acumulada, li obren infinites
combinacions constructives amb els materials i objectes de l’entorn.
Les
exploracions primerenques del món físic són la base del que
posteriorment pot transformar-se en pensament logicomatemàtic i
científic.
L’exploració
del món físic és el terreny on germina la imaginació
De
tot això, les educadores de La Barqueta en som molt conscients. Hem
observat i analitzat com juguen els nens i per això preparem els
espais i els materials: per convidar-los a l’experimentació i a la
descoberta.
No hi ha res més significatiu i educatiu per a un infant que el que ha triat d'aprendre ell mateix.
No hi ha res més significatiu i educatiu per a un infant que el que ha triat d'aprendre ell mateix.
Noies quina feina més bonica!!!!
ResponEliminaQuin procés tan ben documentat i quina forma tan maca d'entendre el desenolupament de l'infant. Felicitats
ResponEliminaMoltes gràcies noies!Que bé començar el dia veient els vostres comentaris!
ResponElimina