Amb l’inici del curs, comença el procés d’adaptació de l’infant a l’escola bressol. El procés de separació de la família suposa emocionalment per l’infant acostumar-se a estar en un nou espai, amb persones desconegudes fins ara i a un nou ritme de propostes.
És una situació que l’infant inicialment viu amb angoixa, i cada nen/a demostra d’una manera diferent. Nosaltres com a adults, entenem aquests procés perquè tenim les eines i bagatge per a fer-ho, en canvi, els infants no, i molt menys per a entendre el per què d’aquests canvis.
És una situació que l’infant inicialment viu amb angoixa, i cada nen/a demostra d’una manera diferent. Nosaltres com a adults, entenem aquests procés perquè tenim les eines i bagatge per a fer-ho, en canvi, els infants no, i molt menys per a entendre el per què d’aquests canvis.
Cada infant s'adapta a aquesta nova situació al seu ritme, nosaltres, per a la Barqueta, intentem no pressionar-los, no intentar que deixin de plorar per a fer-nos contents, no fer-los sentir petits. És un canvi important a les seves vides.
Molts d’ells encara no parlen, per tant, l’única manera que tenen d’expressar-se és reaccionant de diverses maneres, com per exemple deixant de menjar o dormir, mostrant-se tristos o més neguitosos del normal. Hem de posar paraules al que senten, i ajudar-los amb amor i comprensió, i sobretot, deixar que s'expressin.
A la Barqueta, creiem que les persones que han de decidir com serà el procés d'acolliment i adaptació a l'escola han de ser les pròpies famílies. Poden acompanyar els seus petits/es tot el temps que ells creguin necessari i anar-los deixant de manera esglaonada sols a l'escola fins que l’infant es sentí segur entre nosaltres.
Som una escola oberta i ens agrada molt que les famílies participin en tot allò que tingui a veure amb els seus fills.
Míriam Bellerín (Educadora referent del grup de Mitjans)
.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada